Goa - Reisverslag uit Goa, India van Johannes Jansen - WaarBenJij.nu Goa - Reisverslag uit Goa, India van Johannes Jansen - WaarBenJij.nu

Goa

Door: JohannesJansen

Blijf op de hoogte en volg Johannes

03 Januari 2012 | India, Goa

Goa,

Strand, zon en drank. Dat is hoe je Goa waarschijnlijk het beste kan omschrijven. Veel cultuur zul je hier helaas niet vinden.. Niet dat dit ook maar iets uitmaakt. Want vervelen zul je je hier niet!

Onderhand ben ik al bijna een maand hier. Maar aangezien het meeste wat ik heb gedaan is aan het strand liggen met een goed boek. En 's avonds wat drinken. Zal het moeilijk zijn een boeiend verhaal te maken.. Maar.. Challenge accepted.. Laten we maar bij het begin beginnen..

Na een vrij vlekkeloze vlucht in Delhi geland om 4 uur in de ochtend. Mijn aansluitende vlucht naar Goa gaat pas om 5uur 's avonds dus maar even mijn tas van de bagege-belt afhalen en dan old-Delhi in om toch nog maar proberen een paar uurtjes slaap te krijgen. Helaas ben ik vergeten dat ik met aeroflot vloog, dus het is helaas geen zaak van even je tas van de bagage-belt halen. Want mijn tas was nog in Moscow achter gebleven. Ongeveer een kilo papieren later, zou mijn tas worden afgelevert bij mijn hotel in Goa. Mooi! Nu de stad in om wat slaap te krijgen.

Local Bus met zonsopkomst naar het centrum van old-delhi samen met twee lui die voor het eerst India zijn. Geweldig om de wereld door hun ogen te zien. Want de eerste keer India kijkt iedereen zijn ogen uit! Dingen die voor mij heel normaal zijn, zijn voor de first timers een echte cultuur shock. De chaos van t verkeer, de mensen die op straat slapen de geimproviseerde huizen van een paar gammele platen en touwtjes. Hoe ze nog met alle "winkel-proppers" en rikshaw drivers en praatje van 5 minuten maken om uit te leggen dat ze prima zelf kunnen lopen of niks nodig hebben. Of een uitgebreide stop maken omdat er ergens een paar koeien de lokale vuilnisbelt van alle voedbare voedingsstoffen aan het beroven zijn, en ja hier hoort karton en papier ook bij! Dit is de normale gang van zaken in India. Iets waar ik zo gewend aan ben geraakt dat ik er niet meer van opkijk. Misschien maar goed ook, als je langs het vuil, de chaos en de armoede kan kijken kan je de echte schoonheid/gastvrijheid van India zien in plaats van een derde wereld land waar je heen gaat om wat foto's van de armoede te maken.

Na een paar uur slaap en een laat ontbijt naar het vliegveld en door na Goa. Daar aangekomen stond de taxi op mij te wachtten om mij in stijl na mijn 4-sterren hotel te brengen in Panjim goa. Goa is de enigste staat waar poker of elke vorm van gokken legaal is in India. Ik kwam hier naast het backpacken voor een tournooi-serie. Van buy-ins tussen de 200-1000 dollar. Er deden in verhouding weinig recreationele spelers mee aan het tournooi, maar de so called regulars hadden er weinig kaas van gegeten, en na wat aanpassingen in mijn spel waren ze super exploitable. Ook was ik de enige buitenlander bij de meeste tournooien. En natuurlijk heb ik met mijn skills en wat geluk 1e en 2e bij twee tournooien gepakt. Het bedrag dat ik heb gewonnen ga ik hier niet neerzetten maar het is meer dan genoeg om mijn reis te bekostiggen.

Goa kan je verdelen in 3 delen. Noord goa, hier ga je heen als je van trance-muziek en drugs houd. De feestjes gaan met een pilletje en goa-trance door tot laat in de ochtend. Aangezien ik van allebij niet hou was dit niet echt een optie. Dan heb je midden goa (hier ligt panjim) dit is het economische hard van Goa ook hebben de portugezen hier lang een nederzetting gehad. Dan is er ook zuid Goa wat veel rustigger en minstens net zo mooi als noord Goa. Dit was dus mijn volgende bestemming. Na wat rondvragen besloten naar palolem beach te gaan. Met de bus naar palolem wat toch elke keer weer een beleving is. Met de harde bollywood muziek en de adrealine-kick die je krijgt elke keer je bijna een botsing hebt, wat vaak is! Bijvoorbeeld als je een andere bus inhaalt en er een vrachtwagen recht op je afkomt en de chauffeur 10-20 meter voor inpact weer terug op eigen rijbaan gaat, dit alles gaat natuurlijk gepaard met luid getoeter. Zo zou je met de bus reizen bijna de achtbaan van de derde-wereld kunnen noemen, door de constante adrealine kick. Vooral in de bergen waar een vangrail naast een 100+ meter afgrond meer een uitzondering dan een regel is.

Ik was maar van plan om maar 3-4 dagen in Palolem te blijven. Dit werd uiteindelijk bijna 3 weken. Eenmaal aangekomen opzoek naar mijn strandhutje! Een strandhutje gevonden voor acceptabele prijs van 400 rupee (<6euro). Dit hutje was een minuut van het strand en had een veranda een bed ventilator en een douche. Alhoewel het bed zo hard was dat ik net zo goed op de grond had kunnen slapen... Overdag lekker op het strand liggen met een boekje (intotaal 3 boeken gelezen, go me!). En 's nachts socializen en naar de silent disco. Daar ook twee lachen nederlandse meisjes leren kennen, waar ik later overdag ook veel mee optrok.

Rond kerst mijn hutje uitgezet omdat het drukker werd. Nieuwe kamer zoeken deze keer voor 900 ruppe (~13euro). Waar ik 5 dagen later weer werd uitgezet (29december). Toen besloten om dan maar oud&nieuw in Hampi te vieren. Ticket's geboekt, alles! Helaas werd ik toen ziek en moest ik overgeven dus besloten dat een 8uur busrit niet het beste plan was. Helaas waren alle kamers om die tijd al geboekt dus heb ik maar in mijn stam bar/restaurant op de bank met het personeel geslapen.

Volgende dag goedkoopste hutje gevonden voor 2000 rupee (bijna 30 euro) wat echt absurd duur is voor india. Maar het is een heel populaire bestemming rond oud en nieuw voor zowel backpackers als indiers. Met oud en nieuw naar een geweldig feest op het strand lekker op blote voeten korte broek en t-shirtje dansen op erg goeie muziek van internationale DJ's. Ze draaide zelfs goeie DnB! Dus tot wel na zonsopkomst doorgefeest..

Dagje uitbrakken en door na Panjim om hier 2 dagen te blijven (MOOOAAAR POKAA!) en morgen door te vliegen naar Rajastan.

Oja en mijn camera is (weer) kapot damnit, dus even nieuwe halen.

Dit was het weer voor deze update lieve kijkbuiskindertjes.

-Johannes

p.s. geen spellingcontrole hier. En lees nooit nederlands dus niet haten, haters! :)

  • 03 Januari 2012 - 10:18

    Sjors:

    Mooi werk kerel! Hoop echt nog langs te kunnen komen:)


  • 03 Januari 2012 - 10:52

    Frank:

    Mooi verhaal passion. Veel plezier daar nog!!

  • 03 Januari 2012 - 11:40

    Susy Sue!:

    Vette shizzlss johannnn! Heb een fijne tijd! :) peace

  • 03 Januari 2012 - 11:41

    Susy Sue!:

    Oh alleen een beetje jammer dat wij niet meer text verdienen! :p

  • 03 Januari 2012 - 12:17

    Elvira:

    Mooi verhaal joy! Zonde dat je weer ziek bent geworden, erg fijn om dan ergens op een bank te moeten slapen ;-). Heel veel plezier in Rajastan!! Liefs Elivra

  • 03 Januari 2012 - 14:22

    Anneke:

    Je nederlands gaat vooruit! Prachtig verhaal, erg leuk om te lezen, enb jaloersmakend Xx Anneke

  • 03 Januari 2012 - 14:27

    Margreet Van Anken:

    Hoi Johannes. Gelukkig Nieuwjaar in den vreemde. We hadden het net gehad over jou in India toen bij thuiskomst van de wandeling ik je leuke bericht las. Leuk dat het zo lekker gaat. Geniet van het mooie India en groetjes aan Rajastan!! P.s. heb je geen last gehad van het noodweer in Zuid-Oost India?

  • 03 Januari 2012 - 22:11

    Debora Douma:

    Geniet ervan neefje!! Leuk om te lezen! Hier net een dagje Hildy en Daan over de vloer gehad, en geluncht met en avondgegeten bij je zusje ;)
    Ook alvast veel plezier in Indonesië!

    Groetjes uit Delft

  • 20 Januari 2012 - 18:24

    Jan Willem:

    He Johannes ,

    Leuk om te horen dat je het zo fijn hebt.Houdt ons vooral op de hoogte van je wederwaardigheden groeten van JW+LL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Goa

India v2.0 + meer awesome plekken

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2012

Indonesië

26 Februari 2012

Bamboozling India

23 Februari 2012

Reizen, reizen, reizen!

03 Januari 2012

Goa
Johannes

Hoi

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 7939

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 01 Januari 2013

Zuid Amerika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

India v2.0 + meer awesome plekken

Landen bezocht: