Update om te updaten - Reisverslag uit Delhi, India van Johannes Jansen - WaarBenJij.nu Update om te updaten - Reisverslag uit Delhi, India van Johannes Jansen - WaarBenJij.nu

Update om te updaten

Door: JohannesJansen

Blijf op de hoogte en volg Johannes

19 Juni 2011 | India, Delhi

Zo als veel van jullie waarschijnlijk niet is ontgaan is het onderhand al een tijdje terug dat ik mijn blog heb upgedate. Dit kwam niet alleen door tijdgebrek, maar meer door een gebrek aan inspiratie. Want een opsomming van gebeurtenissen is zo interesant niet.
Dit betekent niet dat ik heb stilgezeten, het tegendeel zelfs!

Varanassi:
Zonder een "comformed ticket" naar het treinstation. Ik dacht dat regel ik daar wel even, NOT!
Na ongeveer 20 minuten op een neer gestuurd te worden, eindelijk de persoon die de autoriteit had om mij een stoel te geven gevonden(hij had mij eerder al weggestuurd).
Ik bleef maar aan hem vragen wat "not comfirmed" betekent. Voor de de mensen die in India zijn geweest het betekend omgeveer het zelfde als een head waggle, het kan ja, nee of misschien zijn. Na een tijdje te schreeuwen "what does that mean not comfirmed, can i get on this train or not!?". Besloot hij maar om mijn zijn stoel te geven, wat inhield dat hij twee slapende mensen van mijn slaapbank weg moest jagen. Ik heb hem 100 ruppee "tip" gegeven voor zijn stoel. Maar de twee slapers kwamen terug en heb uiteindelijk met zijn 3en een sleeper class plek moeten delen. Wat inhield als een balletje een paar uurtjes proberen te slapen. De reis duurde intotaal 18 uur.

Varanassi
Zoals iemand zei, de stad waar leven en dood samen komen.
Een van de heiligste steden in India. Ik moet zeggen dat hindoeisme een erg geld georienteerd geloof is. Wat betekend dat er een hoop bussness baba's zijn. Die je eerst een zege geven en daarna hun handje ophouden voor geld. Niks verkeerd mee, maar als je ze dan 10 ruppee geeft en ze gaan zeggen dat ik 100 moet geven voor goed geluk voor je moeder, vader, broers en zussen verliest het toch een beetje zijn charme.
Eindeloos op straat benadert door baba's die met een zinnetje komen als: "you buy nice baba nice umbrella".
Verder heb ik nog een kwartier in de ganges gezwommen, ook al hadden veel mensen mij dat afgeraden.
Al met al een geweldigge stad waar de indiase cultuur heel levend is. Een must voor iedereen die india bezoekt.
Voor de mensen die toch een idee willen krijgen vanuit hun luie stoel is er altijd youtube: http://www.youtube.com/watch?v=7N-XckisnpM

Rishikesh and around:
Zwaar relaxte stad waar je heerlijk van de hitte kan ontsnappen. Verder is het de onofficielde hoofdstad van yoga en meditatie.
Dit is ook precies wat ik daar heb gedaan ontspannen en yoga. Intotaal meer als 10 uur yoga gedaan om toch goed het effect te laten werken, maar ben er achter gekomen dat dit waarschijnlijk niet voor mij is weggelegt, bij sommige houdingen word een bepaalde spiergroep wel gerekt, maar tegelijker tijd word een andere samen gedrukt. Lekkere rugpijn dus.
Het ontspannen houd in lekker naar een watervalletje en daar de hele dag chillen of in een hangmatje lekker je boekje lezen.

Mijn plan was eigenlijk om door te gaan naar dharamsala, maar werd overgehaald door een engels meisje om mee te gaan naar ganggotrie en daar een trek naar gaumukh te doen. Om 4 uur 's ochtends op om de governement bus te halen van 5 uur. NOOIT MEER!
Wat een hel rit, voor een lange nederlander is het niet fijn om 12uur in een veels te kleine plaats te zitten.
De volgende dag permits geregelt voor de dag daarna. Ondertussen vergezeld door nog een meisje uit australie, zijn we de volgende dag vertrokken om 8 uur 's ochtends. In zo'n 7 uur tijd van 2400 naar 3300 meter gestegen.
Daar aangekomen was er een ashram om te overnachten en dahl met rijst te eten.
Daar ben ik ook een duits stelletje tegen gekomen die de volgende dag verder gingen wandelen naar topavan op 4400 meter hoogte. Dit klonk zo vet dat ik me de volgende dag bij hun heb aangesloten om over een gletsher daar na toe te trekken. Alles zonder guide een paar een beetje verdwaalt want er was geen duidelijke weg naar toe, het enige wat je kon doen was de sigsn volgen, wat twee stenen bovenop een andere steen was. Daar aangekomen prachtig uitzicht op een berg van 6900 meter hoog, maar wel dikke koppijn van hoogte ziekte (je moet boven 3000 meter maar 500meter per dag stijgen). Bovenop de berg woonde een silent baba, die dus niet praat. hij woonde daar al 5 jaar zonder een keer weg te zijn gegaan (of te praten). In de winter is hij ingesneeuwd en kan er 6 maanden niemand de berg op of af, CRAZY!

De volgende dag in een keer teruggelopen wat intotaal 13 uur was daarna keihard gecrashed.

De volgende dag twee nederlanders leren kennen en samen met hun in een jeep naar utterkashi, om daar een paar biertjes te drinken in goed gezelschap. Dat is wat ik de 6 dagen daarna ook in rishikesh heb gedaan samen met hun die hard chillen onder het genot van een paar kingfishers, het voelde wel even aan als of je dan niet meer in India bent, aangezien je zo'n vakantie overal ter wereld kan hebben. Verder nog een scooter gehuurd en naar Mussorie geraised om daar te overnachten en de volgende dag terug te gaan.

Nu ben ik 3 dagen in delhi en heb morgen mijn laatste dag in India. Qua architectuur het beste voor het laatste bewaard want morgen ga ik naar de Taj Mahal in Agra. En dan vertrekt mijn vliegtuig om 4 uur 's nachts naar nederland. Ik land om kwart over 12 op schiphol.

Recap India: Al met al kan je zeker een zeer geslaagde reis noemen!!! Bijna alle redenen die ik had om deze reis te maken zijn gelukt. Mijn eerste doel was prioriteiten op een rijtje te zetten, wat mij zeker is gelukt. Een van mijn belangrijkste leermomenten was er een die iedereen meerdere malen heeft gehoord. Maar een die ik toch zelf moest leren/ervaren. Geld maakt niet gelukkig! Wat het wel doet is opties geven. Maar opties hebben is ver van de defenitie gelukkig zijn. Vooral als je de opties die je hebt niet goed benut. Hoe kan je tijd hebben als je nooit de tijd neemt...?

Plezier hebben en meer van India/de wereld zien. Een geweldigge tijd gehad, zoveel leuke gedaan, mooie dingen gezien, leuke mensen leren kennen etc. Verder is India zo'n prachtig land! Als je verder kijkt als de vervuiling, de armoede, de ondrukking van vrouwen en de rest van de gebrekken die India heeft. Zie je een geweldig mooi land Qua natuur, cultuur en de mensen die indiers heten.

Als laatste.

Let the sun shine in your heart.
And let the fresh wind blow through your mind.

I'm coming home again!

  • 19 Juni 2011 - 14:06

    Anneke:

    Super, wat een mooi verhaal en prachtige foto's.
    liefs Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Update om te updaten

21 Mei 2011

Darjeeling

11 Mei 2011

Kolkata

05 Mei 2011

Andaman eilanden
Johannes

Hoi

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 7934

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 01 Januari 2013

Zuid Amerika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

India v2.0 + meer awesome plekken

Landen bezocht: