Andaman eilanden - Reisverslag uit New Delhi, India van Johannes Jansen - WaarBenJij.nu Andaman eilanden - Reisverslag uit New Delhi, India van Johannes Jansen - WaarBenJij.nu

Andaman eilanden

Door: JohannesJansen

Blijf op de hoogte en volg Johannes

05 Mei 2011 | India, New Delhi

Update hoe mijn reis tot nu toe verloopt.
Ik ben na een chaotische vlucht in chennai geland, om 9 uur in de avond. Gelijk een ticket geboekt naar de andaman eilanden en om 5 uur 's ochtends weer weggevlogen uit chennai.

Vandaag is het alweer mijn laatste dag op de andaman eilanden, ik zit nu in port blair. Het eiland leven is me tot nu toe erg goed bevallen. Iedereen is heel relaxt, en omdat niemand iemand kent, kent iedereen elkaar. En heb zo mensen over heel de wereld leren kennen.

Ik ben eerst geland in port blair, wat het economische hart van de andaman eilanden is. Dus niet een stad waar je langer als een dag wil blijven. En heb toen gelijk de boot naar havelock gepakt. Havelock was erg chill omdat het nu off-season is was het niet te druk en niet te rustig. Ik zat in Golden India (naast dive india) want daar zat bijna iedereen, een man of 20. Er waren ongeveer intotaal 50 touristen verspreid over het eiland. Overdag vooral aan de mooiste stranden gechilled, onder andere het 3e strand op de wereld erfgoed lijst van oxfam. In de avond of een (dubstep) feestje in een hut of chillen aan het strand met een gitaar. Zoveel vette dingen gedaan dat het moeilijk is om het samen te vatten onder andere de jungle ingeweest en prachtigge zonsonder/opgang gezien. Intotaal 11 dagen op Havelock geweest.

Ik ben daarna via port blair na little andaman gegaan. Little andaman is nog beter als havelock, omdat het nog niet zo touristisch is. Ik had voor nog geen 5 euro (gedeelt met 2 personen) en hutje 2 minuten vanaf een perfect strand met zo'n 2 meter hoge golven en geen mens op t strand (op ons na). Ik ging hierheen met een zweeds meisje en twee jongens uit engeland en finland. En er waren nog 5 andere touristen. Dus het is echt nog onontdekt in de backpackers scene. Helaas had ik al een ticket terug naar het vaste land geboekt dus kon ik hier maar 3 dagen blijven.

Maar dat is maar goed ook, want ik heb ontzettend veel zin om het vaste land van India te verkennen! Ik vlieg morgen na Calcatta en neem vanaf daar de trein/bus/vliegtuig naar Darjaleen. Een buddhistisch bergstadje en hoop hier helemaal tot rust te komen, door trekkings te maken en te mediteren. :P
Vanaf daar na Varanassi, en dan kijken hoeveel ik tijd ik nog over heb, want er zijn zoveel mooie plaatsen. Maar heb geen zin om het gehaast te doen.

Een lekkere lap tekst, en ik hoop dat je het met plezier hebt gelezen... :D

  • 11 Mei 2011 - 10:57

    Annika:

    Wow Johannes! Klinkt mooi al je verhalen! Geniet heel erg daar!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Update om te updaten

21 Mei 2011

Darjeeling

11 Mei 2011

Kolkata

05 Mei 2011

Andaman eilanden
Johannes

Hoi

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 739
Totaal aantal bezoekers 7933

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 01 Januari 2013

Zuid Amerika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

India v2.0 + meer awesome plekken

Landen bezocht: