Darjeeling - Reisverslag uit Darjeeling, India van Johannes Jansen - WaarBenJij.nu Darjeeling - Reisverslag uit Darjeeling, India van Johannes Jansen - WaarBenJij.nu

Darjeeling

Door: JohannesJansen

Blijf op de hoogte en volg Johannes

21 Mei 2011 | India, Darjeeling

Darjeeling,
Een stadje in de bergen, wat vooral bekent staat voor het verbouwen van thee.
De stad ligt tegen een berg aan (dicht bij mount everest), op 2100m hoogte. Omdat het tegen een berg aanligt, is er veel hoogte verschil. Dus als je van beneden naar boven moet gaan ben je zo'n 20 minuten stijl omhoog aan 't lopen. Niet een plaats voor een lange Nederlander, waar als je limburg niet meetelt de hoogste "berg" 107 meter hoog is.
Vanaf Kolkata heb ik de trein naar Darjeeling genomen. 2nd sleeper class, wat inhoud dat je dat je met 6 random mensen (Indier's) een soort van prive coupe hebt, waar de banken veranderen in bedden zodra je dat wilt. Om 9 uur 's avonds vertrokken en om 9 uur 's ochtends aangekomen, In een stadje dichtbij Darjeeling, waarna je met een Jeep nog 3,5 uur tegen de berg omhoog gaat. De jeep werd comfortabel volgepropt, maar het uitzicht werd er niet minder door. Eenmaal in Darjeeling een leuk guesthouse gevonden, na ongeveer een uur berg op en af te lopen met m'n backpack op mijn rug. Het werd gerunt door een tibetaan. Die het niet zo voor had met middle-class Indiers, omdat die hem als een slaaf behaldelde. Dus backpackers moesten 250 ruppee betalen en Indiers 650 rupee.
In darjeeling heb ik vooral veel rondgewandelt en gechillt met mijn boek (ja ik kan ook lezen :P) met een lekker kopje thee. In de avond was er vaak wel een cafe te vinden om wat kingfishers na binnen te werken. Erg relaxed allemaal, maar dus niet al te veel spannende verhalen... Vooral veel opgetrokken met 2 zweedse meisjes, maar ook met een nederlandse jongen en 2 chinese meisjes, en wat random mensen voor 1 avond.
Erg leuk al die rust, maar nu ga ik de chaos van het reizen weer opzoeken. En na waarschijnlijk de "chaotischte" stad van India, Varanasi. Mijn trein vertrekt om 10 uur vanavond, en komt 19 uur later aan in Varanasi. Ik sta nu nog 24e op de wachtlijst, hopen dat er 24 mensen afzeggen anders word het op de grond slapen.
Ik ga later nog proberen wat foto's up te loaden, want een landschap beschrijven kan niet met woorden.
Oja ik heb uiteindelijk besloten om maar facebook aan te maken, en deel te nemen aan de digitale generatie.
Het is toch de makkelijkste manier om in contact te blijven met mensen die je tijdens het reizen tegen komt.
Ik vind toch dat ik het lang heb volgehouden om facebook uit te stellen... :D
-Johannes

  • 23 Mei 2011 - 19:10

    Anneke:

    Ja, je hebt facebook best lang uitgesteld. Klinkt goed, dat Darjeeling, maar nu zul je vast weer veel heter hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Darjeeling

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Update om te updaten

21 Mei 2011

Darjeeling

11 Mei 2011

Kolkata

05 Mei 2011

Andaman eilanden
Johannes

Hoi

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 7931

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 01 Januari 2013

Zuid Amerika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

India v2.0 + meer awesome plekken

Landen bezocht: